18 Jun 2009

Perutusan Dari Admin

Salam Sejahtera semua.

Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua pengunjung ke laman blog JKKK Kampung Entalun tak kira kaum atau agama, mahupun mereka dari kerajaan, Yang Berhormat, tuan dan puan serta blogger dan sebagainya, kerana sudi datang menjenguk laman blog yang tak seberapa ini.

Sebenarnya saya ingin menulis blog ini dalam bahasa Iban kerana saya kurang berpengetahuan menulis dalam bahasa Melayu. Memandangkan bahasa Melayu adalah bahasa kebangsaan dalam Malaysia dan semua kaum di Malaysia tahu Bahasa Malaysia, jadi saya gunakan bahasa Malaysia untuk menyampaikan apa yang ada dalam blog ini. Saya meminta maaf sekiranya terdapat kesilapan bahasa atau ayat dalam blog ini. Sekiranya ada apa-apa komen, anda semua boleh email saya. Oleh itu, bahasa utama dalam blog ini ialah bahasa Melayu dan kemungkinan bahasa Iban atau bahasa lain juga boleh digunakan dalam blog ini.

Laman blog rasmi kampung Entalun ini di wujudkan adalah untuk menceritakan gaya kehidupan, kebudayaan, aktiviti dan sebagainya dalam masyarakat Iban di sesebuah kampung. Inspirasi terciptanya idea untuk membina laman blog ini apabila saya dan Tuai Rumah menghadiri satu bengkel yang dianjurkan oleh pihak KEMAS bulan mei 2009. Dalam bengkel tersebut, pihak KEMAS mengajar Tuai Rumah-Tuai Rumah dan Ahli JKKK yang hadir cara mengisi profile kampung untuk rumah panjang masing-masing. Dari situlah tercetusnya idea mewujudkan blog ini. Terima kasih kepada pihak KEMAS yang telah menganjurkan bengkel tersebut.

Selain dari laman blog ini, saya juga ada beberapa buah laman yang lain untuk anda semua kunjungi selepas ini. Semoga apa yang dipaparkan di sini dapat memberi gambaran sebenar kehidupan masyarakat Iban di kampung Entalun.

p/s-Iban : Ngagai semua bala kami serumah ka ngepost nama-nama aja dalam blog tu, kita tau meri ke aku alamat email kita ngagai aku ngambi ke aku ADD kita nyadi Admin.

Thank You,
Admin Entalun Skrang.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sapo nyadi admin tu? EJ ka?hehe